Welcome, Autel Pilots!
Join our free Autel drone community today!
Join Us

FAA registered Enterprise V3 not pinging in Europe...

ghost183

Active Member
Reaction score
3
let me start by saying im currently in Greece (Europe) with my FAA registered Evo II Dual 640T Enterprise V3 and i am volunteering for wild fire watch..

it is also registered under EASA regulations for special circumstance and subsequent flight authorizations and i have the EASA Pilot ID authorization numbers

on start up, im getting a "please enter remote id according to local etc" pop up due to me being in europe.. i try and it then asks me for pilot ID, so i type it in and get errors, it doesnt accept it, maybe the formatting im using typing it in as i see it on the paperwork? any suggestions?

it goes thru the start up process, everything works as it should, no problems/issues or worries, flies great, and i have no limitations.. (way to go Autel!!)..

BUT, i have that annoying red warning off of the left that slides out every so often telling me to update the remote id, the issue is, i have been asked to rectify that for future involvement to avoid any issues that might arise with local laws..

funny part is, its there, the US based remote ID is broadcasting, in the menu it clearly shows the remote ID, that its broadcasting and everything is good and i see it on the drone scanner app using my wifes android..

what could be the cause here?

and on another note..
can anyone recommend a drone app for IOS? drone scanner doesnt work with wifi on IOS..

vorrei iniziare dicendo che al momento mi trovo in Grecia (Europa) con il mio Evo II Dual 640T Enterprise V3 registrato dalla FAA e mi offro volontario per la sorveglianza degli incendi boschivi.

è inoltre registrato secondo le normative EASA per circostanze speciali e autorizzazioni di volo successive e ho i numeri di autorizzazione ID pilota EASA

all'avvio, mi appare un pop-up "inserisci l'ID remoto in base alle norme locali ecc." perché mi trovo in Europa. Provo e mi chiede l'ID pilota, quindi lo digito e ottengo degli errori, non lo accetta, forse è la formattazione che sto usando per digitarlo così come lo vedo sulla documentazione? Avete suggerimenti?

completa la procedura di avvio, tutto funziona come dovrebbe, nessun problema/problema o preoccupazione, vola alla grande e non ho limitazioni (bravo Autel!!).

MA ho quel fastidioso avviso rosso sulla sinistra che ogni tanto compare e mi dice di aggiornare l'ID remoto. Il problema è che mi è stato chiesto di correggerlo per un futuro coinvolgimento, per evitare eventuali problemi che potrebbero sorgere con le leggi locali.

La parte divertente è che, lì, l'ID remoto basato negli Stati Uniti sta trasmettendo, nel menu viene chiaramente mostrato l'ID remoto, che sta trasmettendo e che tutto va bene e lo vedo sull'app per lo scanner dei droni usando l'Android di mia moglie.

quale potrebbe essere la causa in questo caso?

e a proposito...
Qualcuno può consigliarmi un'app per droni per iOS? Lo scanner per droni non funziona con il Wi-Fi su iOS.
Ciao Ghost,Quando inserisci l'ID europeo tra i primi e secondi numeri devi mettere una linetta

• Like
Reactions: ghost183
Ciao Ghost,Quando inserisci l'ID europeo tra i primi e secondi numeri devi mettere una linetta

Mauro Dalle Feste...

Grazie per aver risposto.. spero che Google Translate non peggiori le cose per noi :)...

quando dici tra il primo e il secondo numero?. puoi spiegare con questo esempio?

le autorità locali hanno affermato la stessa cosa ma non ho avuto fortuna

" GRC6KK9TQ79WW096 "

Il numero che tu inserisci è il numero dell'operatore che è composto di numeri e lettere, alla fine ci sono tre lettere nascoste.
Prima di inserire queste ultime tre devi mettere -
Anch'io all'inizio ho dovuto fare molte prove prima di scoprire come fare.
Prova e dimmi se funziona.

Buona giornata

Il numero che tu inserisci è il numero dell'operatore che è composto di numeri e lettere, alla fine ci sono tre lettere nascoste.

Buona giornata
forse non ho capito bene? lettere invisibili?

ho appena controllato due volte, la sequenza del PILOT ID è corretta come mi è stata data dall'EASA qui in GR, nessun numero o lettera mancante..

quale modifica a questa combinazione devo fare perché il controllore la accetti o questa sequenza non è corretta perché il controllore la accetti?

Il numero che inserisci è il numero dell'operatore che è composto da numeri e lettere, alla fine ci sono tre lettere nascoste.

Buona giornata
IMG-20240907-WA0014.jpg

ok, quegli ultimi 3 che hai indicato come ***, io li mostro come 096 come esempio.. non sono i miei numeri originali, li ho cambiati per motivi di sicurezza per il forum pubblico

se ho capito bene, ho messo la lettera "I" prima di quelli? in altre parole, la lettera come il tuo paese "I" TALY?

ho messo un trattino "-" lì senza fortuna.. questo è molto problematico

ok, quegli ultimi 3 che hai indicato come ***, io li mostro come 096 come esempio.. non sono i miei numeri originali, li ho cambiati per motivi di sicurezza per il forum pubblico

se ho capito bene, ho messo la lettera "I" prima di quelli? in altre parole, la lettera come il tuo paese "I" TALY?

ho messo un trattino "-" lì senza fortuna.. questo è molto problematico
Il numero che inserisci è il numero dell'operatore che è composto da numeri e lettere, alla fine ci sono tre lettere nascoste.
Prima di inserire queste ultime tre lettere devi mettere il trattino.

Wuaarrhhh... &%¤
Der skelnes mellem store og små bogstaver. Vores ID er (ændret)
DNK000001572252r
Sikkerhedskode 0rv
,
, Indtastet som:
,
DNK000001572252r-0rv FINALY

i didnt have such luck, mine wont accept any combination or format of the ID i was given.. so i left it alone for now

Ok - just keep trying. Here is an example from us. I had the same challanges, and documentation from Autel is not present/useless.

From the Danish CAA - we get this (see image) operator number (EU)
1734632546152.png

If punched in like this on the V3 controller it works (lets assume the safety code is 0dF (0 being a zero)

DNK000001862952w-0dF

The - between reg number and 3 digit safety code is essential, and everything is case sensitive.

Dont give up - but feel ok about shitty documentation from manufacture! :)

Attachments

• regnr.PNG
    regnr.PNG
    28.1 KB · Views: 1
you just reminded me to try again now, but i have tried several times, i will keep trying

Thank you for replying

Another thing - if the controller accepts the ID - and you cannot see the broadcast using something like "Drone Scanner" - a friend told me that only Android devices are capable of scanning for Remote ID broadcasts on WiFi - not iOS units. Dont know if that is true as i dont own an Andoid unit.

We have a lot of remoteID thingys - they all transmit on bluetooth and wifi - but the DRI in the Autel ONLY transmits via Wi-fi.

RID.PNG

Sorry for not being more helpfull. Are you in the EU ?
yes, im in Greece, but thank for all your help till now...

i know about the drone scanner only on android devices, i use my wifes android tablet just for this reason

yes, im in Greece, but thank for all your help till now...

i know about the drone scanner only on android devices, i use my wifes android tablet just for this reason
Ah lovely Greece. Best of luck mate :)

I can only connect the V3 controller to some computers via USB-C to retrieve logs. On 9 out of 10 computers, the controller is not recognized as a drive. Why might this be happening?

Latest threads

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
11,750
Members
10,812
Latest member
FreshiePilot