Welcome, Autel Pilots!
Join our free Autel drone community today!
Join Us

EVO II Payload Drop System (Navigation or Landing Light Activated)

How do I install a mavic pro 2 drop kit to my evo 2 without modifications
No modifications are made to the aircraft.
Post #1 for for attaching to the navigation light
Post # 12 to attach the photoresistor to the landing light

The easiest way would be to disassemble the supplied navigation light clip on mount (carefully) so you are left with only the wired photoresistor and then mount it over one of the landing lights.
 
  • Like
Reactions: Nauty
No modifications are made to the aircraft.
Post #1 for for attaching to the navigation light
Post # 12 to attach the photoresistor to the landing light

The easiest way would be to disassemble the supplied navigation light clip on mount (carefully) so you are left with only the wired photoresistor and then mount it over one of the landing lights.
Don’t have a navigation light clip this is the drop kit I have
 

Attachments

  • 3B14BBA3-9CB1-4582-AA05-4F0C9650648D.png
    3B14BBA3-9CB1-4582-AA05-4F0C9650648D.png
    913.7 KB · Views: 20
Don’t have a navigation light clip this is the drop kit I have
The Mavic Air system will not work on the Evo 2 and is not the system I used so I don't know how it is activated.

This is the system I used:
 
Last edited:
Evo II payload drop system using a system designed for the Dji M2. Only changes are for the sensor that mounts to the navigation light.

Got tired of waiting for a payload drop mechanism that didn't need to be modified to function on the EVO II. This system works perfectly without any modifications to the release mechanism. You will need to modify the mount for the sensor that is triggered by the navigation light.

With a 1" piece of 1"id sch 40 pvc, a Dremel, 3" of small wire to extend the lead for the sensor and about 1hr your done.

Drop system

The system does not sit lower than the bottom of my Dual camera.

I know it is not a out of the box solution, but finding a drop system that does not have to be modified to fit on the airframe, does not interfere with sensors or ground clearance is nice.
Thanks for the inspiration. Although my mod is way after the fact and somewhat different it works well. I had to add several inches to the landing posts and used the "landing light" to trigger the sensor.
 

Attachments

  • Autel Evo II Modified drop (4).jpg
    Autel Evo II Modified drop (4).jpg
    1.5 MB · Views: 14
  • Autel Evo II Modified drop (3).jpg
    Autel Evo II Modified drop (3).jpg
    1.4 MB · Views: 14
  • Autel Evo II Modified drop (2).jpg
    Autel Evo II Modified drop (2).jpg
    1.5 MB · Views: 14
  • Autel Evo II Modified drop.jpg
    Autel Evo II Modified drop.jpg
    1.5 MB · Views: 14
  • Like
Reactions: John Hennessy
No modifications are made to the aircraft.
Post #1 for for attaching to the navigation light
Post # 12 to attach the photoresistor to the landing light

The easiest way would be to disassemble the supplied navigation light clip on mount (carefully) so you are left with only the wired photoresistor and then mount it over one of the landing lights.
Your patience and tenacity, in more ways than one, is to be commended. ;)
In practice, did you encounter any binding of the release pin when activating?
The frame on these release mechanisms is quite flexible/flimsy, and given the extra girth of the Evo, did it not bend the bottom alignment of the guide and make it bind?
Thinking some sort of bearing/roller arrangement, as opposed to the *stickiness* of the plastic would cure this and allow for a greater strung weight.
 
Your patience and tenacity, in more ways than one, is to be commended. ;)
In practice, did you encounter any binding of the release pin when activating?
The frame on these release mechanisms is quite flexible/flimsy, and given the extra girth of the Evo, did it not bend the bottom alignment of the guide and make it bind?
Thinking some sort of bearing/roller arrangement, as opposed to the *stickiness* of the plastic would cure this and allow for a greater strung weight.
Thanks, I just like messing with stuff like this.

The drop system I used fit the fuselage perfectly with no binding in the release mechanism.
 
Hey where can i buy a drop kit for my evo2 drone
I don't believe there is a drop system made specifically for the Evo 2, that is why I modified this system.

The link in post #1 is the system I used for my project. The drop system fits the airframe, but as I detailed you will need to modify the light sensor that triggers the release
 
I don't believe there is a drop system made specifically for the Evo 2, that is why I modified this system.

The link in post #1 is the system I used for my project. The drop system fits the airframe, but as I detailed you will need to modify the light sensor that triggers the release
Can u link me plz
 
Système de chute de charge utile Evo II utilisant un système conçu pour le Dji M2. Seuls les changements concernent le capteur qui se monte sur le feu de navigation.

J'en avais assez d'attendre un mécanisme de chute de charge utile qui n'avait pas besoin d'être modifié pour fonctionner sur l'EVO II. Ce système fonctionne parfaitement sans aucune modification du mécanisme de déclenchement. Vous devrez modifier le support du capteur déclenché par le feu de navigation.

Avec un morceau de 1" de 1"id sch 40 pvc, un Dremel, 3" de petit fil pour rallonger le fil du capteur et environ 1h c'est fait.

Système de chute

Le système ne se trouve pas plus bas que le bas de ma double caméra.

Je sais que ce n'est pas une solution prête à l'emploi, mais trouver un système de largage qui n'a pas besoin d'être modifié pour s'adapter à la cellule, n'interfère pas avec les capteurs ou la garde au sol est agréable.
 
Système de chute de charge utile Evo II utilisant un système conçu pour le Dji M2. Seuls les changements concernent le capteur qui se monte sur le feu de navigation.

J'en avais assez d'attendre un mécanisme de chute de charge utile qui n'avait pas besoin d'être modifié pour fonctionner sur l'EVO II. Ce système fonctionne parfaitement sans aucune modification du mécanisme de déclenchement. Vous devrez modifier le support du capteur déclenché par le feu de navigation.

Avec un morceau de 1" de 1"id sch 40 pvc, un Dremel, 3" de petit fil pour rallonger le fil du capteur et environ 1h c'est fait.

Système de chute

Le système ne se trouve pas plus bas que le bas de ma double caméra.

Je sais que ce n'est pas une solution prête à l'emploi, mais trouver un système de largage qui n'a pas besoin d'être modifié pour s'adapter à la cellule, n'interfère pas avec les capteurs ou la garde au sol est agréable.
bonjour je suis en France tu parle Français stp ? je conprend pa tu utilise le capteur d'atterrissage pour déclencher le largage ?

bonjour je suis en France parlez vous français svp? Je ne comprends pas que vous utilisez le capteur d'atterrissage pour déclencher le largage ?
 
Système de chute de charge utile Evo II utilisant un système conçu pour le Dji M2. Seuls les changements concernent le capteur qui se monte sur le feu de navigation.

J'en avais assez d'attendre un mécanisme de chute de charge utile qui n'avait pas besoin d'être modifié pour fonctionner sur l'EVO II. Ce système fonctionne parfaitement sans aucune modification du mécanisme de déclenchement. Vous devrez modifier le support du capteur activé par le feu de navigation.

Avec un morceau de 1" de 1"id sch 40 pvc, un Dremel, 3" de petit fil pour rallonger le fil du capteur et environ 1h c'est fait.

Système de chute

Le système ne se trouve pas plus bas que le bas de ma double caméra.

Je sais que ce n'est pas une solution prête à l'emploi, mais trouver un système de largage qui n'a pas besoin d'être modifié pour s'adapter à la cellule, n'interfère pas avec les capteurs ou la garde au sol est agréable.
bonjour je suis en France tu parles Français stp ? je conprends pa tu utiliser le capteur d'atterrissage pour valider le largage ?

bonjour je suis en France parlez vous français svp? Je ne comprends pas que vous utilisez le capteur d'atterrissage pour compenser le largage ?
 
bonjour je suis en France tu parles Français stp ? je conprends pa tu utiliser le capteur d'atterrissage pour valider le largage ?

bonjour je suis en France parlez vous français svp? Je ne comprends pas que vous utilisez le capteur d'amortissement pour compenser le largage ?
Système de chute de charge utile Evo II utilisant un système conçu pour le Dji M2. Seuls les changements concernent le capteur qui se monte sur le feu de navigation.

J'en avais assez d'attendre un mécanisme de chute de charge utile qui n'avait pas besoin d'être modifié pour fonctionner sur l'EVO II. Ce système fonctionne parfaitement sans aucune modification du mécanisme de déclenchement. Vous devrez modifier le support du capteur déclenché par le feu de navigation.

Avec un morceau de 1" de 1"id sch 40 pvc, un Dremel, 3" de petit fil pour rallonger le fil du capteur et environ 1h c'est fait.

Système de chute

Le système ne se trouve pas plus bas que le bas de ma double caméra.

Je sais que ce n'est pas une solution prête à l'emploi, mais trouver un système de largage qui n'a pas besoin d'être modifié pour s'adapter à la cellule, n'interfère pas avec les capteurs ou la garde au sol est agréable.
Je ne comprends pas que vous utilisez le capteur d'atterrissage ou que vous les voyez sous l'Ellice pour activer la libération dsl de mon mauvais anglais Je suis français
 
Système de chute de charge utile Evo II utilisant un système conçu pour le Dji M2. Seuls les changements concernent le capteur qui se monte sur le feu de navigation.

J'en avais assez d'attendre un mécanisme de chute de charge utile qui n'avait pas besoin d'être modifié pour fonctionner sur l'EVO II. Ce système fonctionne parfaitement sans aucune modification du mécanisme de déclenchement. Vous devrez modifier le support du capteur déclenché par le feu de navigation.

Avec un morceau de 1" de 1"id sch 40 pvc, un Dremel, 3" de petit fil pour rallonger le fil du capteur et environ 1h c'est fait.

Système de chute

Le système ne se trouve pas plus bas que le bas de ma double caméra.

Je sais que ce n'est pas une solution prête à l'emploi, mais trouver un système de largage qui n'a pas besoin d'être modifié pour s'adapter à la cellule, n'interfère pas avec les capteurs ou la garde au sol est agréable.
LE QUELLE MODEL STP LE 1 OU LE 2
 

Attachments

  • MODEL 1.jpg
    MODEL 1.jpg
    94.2 KB · Views: 2
  • MODEL 2.jpg
    MODEL 2.jpg
    113.4 KB · Views: 2

Latest threads

Members online

Forum statistics

Threads
11,228
Messages
102,655
Members
9,818
Latest member
redwingaerials